Google připomíná doporučení pro odkazy v externích článcích
Google vydal prohlášení, v němž upozorňuje, že v poslední době zaznamenal zvýšený nárůst odkazů z příspěvků a článků, jež jsou podle jejich soudu v rozporu s doporučeními pro tvorbu a označování zpětných odkazů. Google připomíná, že tyto články by měly striktně dodržovat uvedená pravidla, tedy měly by infromovat čtenáře, vzdělávat je nebo zvyšovat povědomí o vaší společnosti. Pokud však masově publikujete články bez těchto přidaných hodnot za účelem budování zpětných odkazů, zvyšujícíh popularitu vašeho webu, potom porušujete již zmíněná doporučení pro zpětné odkazy.
Ve svém článku uvádějí další ukazatele identifikující porušení těchto pravidel. Pokud si nejste jisti, zda je daný článek v souladu s pravidly pro odkazy, potom Google doporučuje striktně použít u odkazů v článku parametr rel="nofollow". Případě, že se jedná o alternativní či duplicitní odkaz, potom je na místě označení článku pomocí kanonické adresy, tedy rel="canonical".
V případě webů, jež publikují výhradně pro zpětné odkazy Google podniká kroky, protože je toto jednání špatné pro web jako celek. Snižuje se tak hodnota článků a kvalita jejich odkazu, je-li jejich primárním cílem odkaz. Čtenáři potom mají špatné zkušenosti. NArazíte-li na takové weby, neváhejte využít spam repost a nahlásit takový web k prověření. TAkové nekvalitní články potom poškozují váš web. Zaměřte se primárně na kvalitu obsahu vlastního webu. Toliko doporučení Google.
Zdroj: A reminder about links in large-scale article campaigns